Friday 22 April 2011

Kisah Sakit Hati

Salam Sabtu semuaaa.. Entry pendek untuk tatapan reader-readerku (kalau ada). Heheh.. Actually tiba-tiba teringat pasal satu kisah ni. Aku sakit hati dengan seorang kawan sekolah aku. Sebab dia kawen tak jemput aku.

Tu pun nak sakit hati kan? Memang aku sentap! Aku tak tahu ape salah aku dekat dia. Tapi, masa aku kawen, aku siap datang rumah dia hantar kad kawen aku. Bagi BY HAND okay! Alhamdulillah, aku syukur sebab dia datang masa majlis aku. Berkebaya lagi! Heheh.. Aku kawen 2008, then 2010 aku dapat tahu dari FB, dia nak kawen and dia create event dekat FB tu dan jemput kawan-kawan ke majlis dia. Pelik, without nama aku padahal aku memang ada dalam list kawan FB dia. Tak kisahlah, sebab maybe dia lupa dekat aku kot. Aku andaika maybe dia akan pass kad kawen dia dekat jiran aku (kawan baik dia) atau dia akan hantar sendiri dekat rumah aku. Nan Ado.. Hampeh..

Last-last, aku buat bodoh je la masa majlis dia tu. Yela, orang tak jemput takkan aku nak datang jugak. Tapi yang bestnya, jiran aku (kawan baik dia) ni, kawan baik aku jugak since tadika tau, dia cakap "Ejum asal ko tak datang ***** kawen? ". Aku jawablah, "Dia tak jemput pun.. Telefon pun tak, SMS pun tak, MSG kat FB pun tak, hantar kad lagi lah tak.." . Leh pulak jiran aku ni jawab, "La ejum, asal ko tak datang? Dia jemput semua la. Ko tahu,ramai tak datang majlis dia. Budak sekolah kita dua tiga orang je datang.". Aku pun macam, what the hell?, dalam hati la. Aku kene datang sebab kesian majlis ko takde orang datang? Mane pergi adab ko menjemput kawan-kawan ko. Kita bukan tak kenal. Form 5 satu kelas tu. Mungkin ni la kot balasannya sebab ko tak jemput kawan-kawan ko secara proper, masa majlis ko takde orang nak datang.

Aku bukan nak mengungkit atau membangkit (ceh, lagu Siti NorDiana dah keluar), aku teringat kisah ni sebab malam tadi aku dok belek-belek gambo kawen aku dalam PC, terjumpa pulak gambar aku amek dengan ko masa majlis aku tu. See? Siap amek gambar sama bagai, tapi ko kawen tak nak jemput aku secara proper. Kesian aku.

Aku bukan nak bangga diri. Cuma nak beritahu la, aku drive sendiri pergi rumah kawan-kawan aku hantar kad kawen tau. Sampaikan kawan yang last jumpa darjah 6 pun aku gi terjah rumah dia (credit to Zana, Munirah, Aimi, Osman). Alhamdulillah, semua datang memeriahkan majlis aku. Cerita ko tak jemput orang masa majlis kawen ko, orang mesti akan ingat sampai bila-bila. Percayalah.. Memang sakit hati, but siapalah aku nak tentukan siapa yang patut ko jemput masa majlis kawen ko..

Pengajaran untuk semua. Pasal kawen-kawen ni orang akan ingat sampai bila-bila tau. Yelah, majlis besar kita. Hargailah kawan-kawan anda. Kalau boleh kalau nak menjemput tu, jangan kedekut kad kawen. Memang ko tempah kad tu untuk diberi pada orang kan? Kalau takde kad pun, dah habis ke, call la, atau datang rumah. Ni ko pass-pass jemputan ko dekat orang (which is aku tak tahu betul ke tak ko jemput). Its not proper at all.

P/S : Aku sekarang dah mengamalkan cara pergi jemputan kawen yang ada kad,call, sms atau FB event je. Yang lain-lain, bolayan.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment