Friday 6 May 2011

Kemaskini rawak!

Salam 1Malaysia! (Tiba-tiba) Dah lama tak update blog. Nasib baik tak bersawang. (Ayat standard blogger-blogger tegar) Bulan April banyak peristiwa yang berlaku namun apa yang kita impikan atau rancangkan, tak semua kita boleh dapat.

19 April 2008, hari aku diijabkabulkan dan sah menjadi isteri kepada seorang lelaki yang kukenali selama 5 tahun. 19 April 2011, genap 3 tahun perkahwinan kami. Boleh dikatakan berjuta dugaan yang aku hadapi tapi semuanya memberikan aku lebih kekuatan dan ketabahan untuk meneruskan kehidupan. Itu yang Allah SWT dah tuliskan untuk aku. Jadi aku harus redha. Setiap perkahwinan memang akan ada sedikit masam pahitnya. Tipulah kalau cakap, "Aku bahagia , tak pernah bergaduh dengan suami aku". N O N S E N S E ! !

Fasa crucial biasanya pada 2 tahun pertama dan Alhamdulillah, aku kini di fasa selesa iaitu fasa "Menerima suamiku seadanya", bukan complaint dengan attitude yang dah sebati dalam diri dia atau bukan selalu memarahi dia atas sebab yang aku dah tahu kenapa dia macam tu. Aku yang pilih dia sebagai suami, jadi segala pahit manis pedas masin payau semua harus aku telan dan sebagai isteri aku harus cari cara yang sesuai untuk adapt sedikit demi sedikit dengan perangai suami aku.

5 tahun kenal, masih belum cukup mengenali sikap sebenar suamiku. Masih banyak yang perlu aku belajar supaya aku dapat mengikut rentak dia dan dia juga mengikut rentak aku. Kalau dulu boleh dikatakan aku selalu membebel dan selalu marah dia mengenai benda yang sama, sekarang aku dah boleh diam dan sabar, sebab ada satu suara dalam hati aku berbisik, "Ini lelaki yang kau pilih. Kau harus terima dia seadanya. Ingat, walau macam mana sekalipun, syurga kau tetap di bawah tapak kaki dia". Jadi, aku diam, hati aku tak sakit, kepala aku tak pening. Pendek cerita, aku dah boleh menerima segala kekurangan suami aku sebab aku tahu suami aku pun menerima aku seadanya.

Aku mengharapkan perkahwinan kami kekal sampai mati dan aku berdoa supaya kami dikurniakan zuriat darah daging sendiri walaupun lambat sekalipun. Rezeki masing-masing dan aku kene redha memang bukan rezeki aku untuk ada anak lagi buat masa ini. Allah SWT tahu masa yang terbaik untuk aku menimang cahaya mata. Aku akan terus menunggu dan berusaha. Persetankan apa orang nak cakap, mandul ke, tak subur ke, tak pandai main ke, sorry to say, kalau rezeki kau belum ada, kau main hari-hari pun kau tetap takkan dapat anak. Kan?

Sambutan Anniversary ke-3 sangatlah nan ado. Plan ke KK. Tiket dah dibeli sejak tahun lepas. Aku beli masa 0 fare dengan harga RM98 untuk 2 orang pergi balik. Damn Cheap kan? But, takde rezeki untuk aku ke KK. Hubby baru masuk kerja tempat baru (which is Nissan also macam aku, but different place), so memang tak boleh nak cuti panjang. Aku redha tiket itu burn. Sambutan mungkin dipostpone tahun depan. Ahaks!

But, something awesome! We managed to bought Air Asia ticket to Bandung for the whole family! Yeay! So, kali ni, hubby, mak ayah, adik, kakak, naurah n parents semua dapat pergi Bandung. Datenya 17 Feb 2011 and kami akan stay sana for 6 days 5 night okay. Damn awesome!! Now, sesi mengumpul duit untuk shopping sakan and aku nak balas dendam pergi ke semua tempat yang aku tak sempat pergi haritu. Especially, Kampung Daun, Sederhana n Simpang Raya. Eh, semua restoran je. Makan je aku ni! So what? Hahah..

Then, bulan April juga adalah bulan kelahiran the first baby in Hashim's family, Naurah Yasmin. Sekejap je dia dah setahun. Dia sangat disayangi sebab cucu pertama bagi keluarga aku. My sister berjaya throw one fantastic party pada 2 May haritu. Aku berjaya membuat Apam Polka Dot! Yeay! Alhamdulillah, ramai yang datang memeriahkan sambutan Hari Lahir Naurah. Semua happy, but a bit penat. Yela, buat dekat rumah, so lepas bersuka-ria kenelah kemas. Sampai sakit kaki aku. Haha.

Ape lagi ek nak tulis. Ha, now I'm driving my husband's Saga sebab my cute Savvy dipinjam oleh my bro in law. Kereta dia dalam workshop. So, dah hampir 2 weeks aku drive Saga. Petrol sedikit over budget but will try to make it. Smile!

Till then. I manage to write a long long entry using my BB. Yeay! I don't know why I can't use my BB as a modem to my desktop anymore. I don't know why. But, nevermind, I still can surf using my BB which is the BIS contract will be end this July. Ha! Another nightmare. Whatever. Apesal aku meroyan tulis in English. Dahlah grammar ke laut. Whatever, at least I tried.

Ta ta ti ti tu tu.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment