Monday 7 March 2011

Selamat Hari Wanita!

Pagi tadi dengar HotFm topik mengenai "Kerana wanita itu.....". Ada seorang pemanggil lelaki menceritakan tentang seorang wanita yang sanggup menerima dia walaupun usus besar dia dah dibuang dan dia terpaksa membuang air besar menggunakan plastik yang diletakkan diperut beliau.

Dari sebelum operation, sehingga bertunang, dan dia dioperate dan sehingga sekarang sudah berkahwin dan ada anak seorang, wanita itu tabah berada disamping dia menyayangi dia seadanya walaupun ada kekurangan pada diri dia.

Beruntung sungguh lelaki itu kerana dikurniakan seorang wanita yang sudi bersama dia dalam keadaan susah atau senang dan sakit atau sihat.

Adakah suami aku akan menjadi seperti itu jika aku sakit atau tidak berdaya untuk membuat apa-apa?

Adakah dia akan setia menjaga aku?

Adakah dia sanggup menjaga aku?

Adakah?

Adakah?

Menitik air mata aku mendengar cerita pemanggil tadi.. Aku harap perkahwinan beliau bersama wanita mulia itu kekal hingga ke akhir hayat..

Ya Allah.. Aku impikan untuk menjadi setabah itu...


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment