Monday 7 March 2011

Baldu Merah

Mungkin sounds too backdated bagi sesiapa yang pernah rasa. Tapi aku baru sahaja berpeluang menikmatinya pada hari Sabtu yang lepas. 

Cadangnya memang aku nak order kek ini untuk makan-makan je, tapi bila mak aku telefon then beritahu hari Sabtu akan ada family day untuk keluarga kami, maka aku tukarkan kek ini sebagai menu pencuci mulut pada hari tersebut.


Kek ni aku order di Diana Delight aka Kak Diana di Taman TTDI Jaya
Shah Alam. Aku memberanikan diri untuk mencuba kek ini dari Kak
Diana kerana produk-produk lain dari kedainya yang pernah aku rasa
memang tak mengecewakan. Aku pernah order
Chilled Oreo Cheesecake,
Oreo Cupcakes,
 Sweet Cheese Bun, Cute Cream Puff dan pernah dapat
free
Orange Cupcakes sebagai tanda perkenalan masa first time aku beli
dengan dia. Kak Diana ni sangat sweet and aku salute dia sebab dia pandai
bahagi masa kerana dia seorang isteri bekerjaya, dan ada anak-anak
kecil. Dalam masa yang sama kene uruskan business dari rumah.
Aku kagum dengan semangat dia. Teringat aku masa aku sampai rumah
dia untuk ambil
Red Velvet Cake ni, anak dia yang bukak pintu
sebab Kak Diana tengah baring kepenatan baru balik kerja.
Muka dia aku nampak memang betul-betul keletihan, dan nampak
lesu. Namun kerana minat dia gagahkan diri dia untuk menjadi
multi-task aka super women.

 Wikipedia Source

 "A red Velvet Cake is a cake with a dark red, bright,
red or red-brown color. It is usually prepared as a layer cake with
either vanilla or chocolate flavor topped with a creamy white icing.
Common ingredient are buttermilk,butter,flour,cocoa and food coloring.
The amount of cocoa used varies in different recipes.Cream Cheese
frosting is most commonly paired with the cake, as well as
butter cream."

So this is Red Velvet from Diana Delight.

Whole Cake with Edible "The Hashim's Family Day"

Lepas potong 1 slice...Alamak camera tak berapa nak kualiti..Snap guna BB je...

Sepotong kek Red Velvet sedia untuk dimakan.. 

Overall aku memang puas hati dengan kek ini. Cuma, komen dari ahi keluarga yang lain kata topping cream cheese tu agak nipis. Aku dah sms testimonial aku dekat Kak Diana, dia terima komen aku as a positive comment untuk upgrade lagi Kek Red Velvet ni sebab boleh dikatakan kek ni produk baru kedai dia. Dia kata next time dia akan buat layer dengan cream cheese tu.. Hurm.. I like...

Okay.. Antara menu lain semasa Family Day tersebut ialah Yong Tau Fu dan BBQ (ayam/ikan). Potato salad pun ada. This one is my favourite. Super Yummy... I love my family with all my heart. 

Pada hari kejadian juga aku telah menerbangkan duit sebanyak RM400 kerana kereta Savvy ku punya COIL ade problem. Kawan hubby from Proton tolong betulkan. Kalau masuk service centre memang RM600 lebih tu. Thanks kawan hubby...Heheh...(ayat macam budak tadika)

Till then.... xoxo 

No comments:

Post a Comment